El PECT Ebre Bioterritori consisteix en la creació i consolidació d'estructures i eines per a la transformació econòmica de les Terres de l’Ebre, a través de la implementació de models de negoci innovadors que permeten i posen en valor l’aprofitament sostenible del capital natural i el desenvolupament del capital humà.
El PECT Ebre Bioterritori és un projecte cofinançat en un 50% pel Fons Europeus de Desenvolupament Regional (FEDER) de la Unió Europea, en el marc del programa operatiu FEDER de Catalunya 2014-2020, i en un 25% per la Diputació de Tarragona.
Les entitats participants en el PECT EbreBiosfera són les següents:
Coordinació: | Consell Comarcal del Baix Ebre. |
Socis beneficiaris: | Consorci de Polítiques Ambientals de les Terres de l'Ebre (COPATE), Universitat Rovira i Virgili (URV), EURECAT, CENFIM, Consell Comarcal Baix Ebre, Ajuntament de la Ràpita. |
Socis no beneficiaris: | Consell Comarcal del Montsià, Consell Comarcal de la Terra Alta i Consell Comarcal de la Ribera d'Ebre. |
El COPATE impulsa una operació anomenada 'Impuls de la marca de la Reserva de la Biosfera de les Terres de l'Ebre', que es desagrega en tres actuacions:
- Creació i implementació de l'estratègia i del pla de marca
- Creació del catàleg de productes i del marketplace Ebrebiosfera
- Creació de l'oficina d'acompanyament de la marca
Els objectius que transversalment pretenen complir a través del desenvolupament d'aquestes actuacions són:
- Transformar la Marca “Terres de l’Ebre. Reserva de la Biosfera” en un instrument associat al reconeixement de la qualitat dels productes i serveis desenvolupats a partir de la implementació dels resultats dels processos d’innovació del territori, incrementant-ne la visibilitat al mercat.
- Transferir coneixement i facilitar la implementació d’elements innovadors als processos productius i comercials, donant resposta a necessitats concretes dels sectors agroalimentari i turístic.
- Crear una xarxa d’empreses que adoptin una cultura col·laborativa per impulsar accions d’interès comú encaminades a crear i comercialitzar nous productes i serveis que traslladin al mercat el coneixement generat a les etapes prèvies del procés d’innovació.
Amb el suport de: