Sou a: Inici» Notícies

Notícia

Els municipis d'Alcanar i Santa Bàrbara estrenen nous contenidors de residus // 10/12/2019

En el marc de la renovació dels contenidors a la comarca del Montsià, ahir dilluns, es va fer un acte de presentació d’aquests nous equipaments al municipi d’Alcanar i Santa Bàrbara. A Alcanar es finalitzarà aquesta setmana les tasques de clausura dels contenidors soterrats i d’instal·lació dels nous contenidors. En aquest municipi s’instal·laran un total de 242 nous contenidors, distribuïts en 45 illes completes a Alcanar platja i Les Cases; i ara es culminarà la darrera fase, amb la ubicació de 101 contenidors per substituir les actuals àrees soterrades d’Alcanar nucli. Els primers resultats a la zona d’Alcanar platja han estat molt positius i s’ha incrementat la recollida selectiva en un 8%. A l’acte de presentació es van reunir el president del Consell Comarcal i alcalde d’Alcanar, Joan Roig, i el primer tinent d’alcalde i regidor de medi ambient, Jordi Bort i el president del COPATE, Joan Alginet. Alginet ha destacat que ‘el servei de recollida de residus que s’implementa dona un salt de qualitat molt important, tant pel que fa a la nova flota de vehicles de recollida, amb menors temps de maniobra i per tant, menys molèsties, com també pel nou sistema de neteja interior i exterior, que ha de millorar ostensiblement la imatge de les illes’.

Així mateix, al municipi de Santa Bàrbara, fa uns dies que s’ha acabat les tasques de transformació i s’han instal·lat 80 nous contenidors distribuïts en 16 illes completes. Els representants de l’Ajuntament de Santa Bàrbara, Elena Estarlich, regidora de medi ambient, Antonio Ollés, regidor d’hisenda, serveis i agricultura, i Ana Mª Panisello, regidora de turisme, serveis socials i esports, acompanyats també de Joan Alginet, coincidien en que aquests nous equipaments han de servir per millorar el servei però també per fer partícip a la població i involucra-la en una bona gestió i separació de residus. També compartien que el canvi d’horari de recollida de nocturn a diürn, ha disminuït molt les queixes per soroll. Alginet ressaltava el fet que ‘a la serigrafia dels contenidors apareix un número de telèfon, d’atenció ciutadana, que pretén ser un número de contacte on la població pot dirigir-se per canalitzar dubtes i incidències, via whatsapp, i que amb aquest canal bidireccional es pretenia escurçar temps de resposta davant les incidències’. Els primers dies de funcionament del servei amb els nous contenidors ha transcorregut sense incidències, tanmateix els canvis d’operativa sempre comporten reajustos i durant els propers dies s’acabarà d’adequar el servei a les necessitats.

Amb aquests dos municipis, ja s’ha renovat el 50% del total dels contenidors de la comarca i els propers mesos, s’estendrà a la totalitat de la comarca.